Skip to content

Das Kraftfuttermischwerk Posts

Ein mobiler Waschsalon für Wohnungslose: Orange Sky Laundry

Lucas Patchett und Nicholas Marchesi aus Brisbane haben einen VW-Bus zu einem mobilen Waschsalon, der Orange Sky Laundry, umgebaut. In diesem können Wohnungslose gratis ihre Wäsche waschen. Die Kosten in Höhe von $6,00 pro Waschgang werden per Spenden finanziert und können per Paypal bezahlt werden.

Sicher wäre es besser, wohnungslosen Menschen zu einer Bleibe zu verhelfen, aber das hier ist immerhin eine kleine Unterstützung, die sich natürlich einfacher umsetzen lässt, als das große Ziel.

Kann ich mir auch außerhalb Australiens vorstellen.


(Direktlink, via Blogbuzzter)

Sichtweisen zum GdL-Streik

Halt auch immer eine Sache des Blickwinkels.

Oder eben so.

Video: Nils Frahm – Hammers

Offizielles Musikvideo zu Nils Frahms „Hammers“, das in 3,5 Stunden während des Aufbaus seines Set-Ups im Berliner Admiralspalast aufgenommen wurde. Schönes Ding. Die Nummer sowieso.

Shot during the preparations of Nils Frahm’s latest concert at Admiralspalast in Berlin, this time-lapse video covers 3.5 hours of setting up, arranging and sound-checking Nils’s equipment on stage. It reveals an insight on all the action taking place before each live performance that normally would remain hidden from the audience.


(Direktlink, via Tasmo)

Tanz, Räder, LEDs, Dunkelheit: Ghost Peloton

Die Kombination aus allem nebst der Langzeitbelichtungen sieht ziemlich geil aus.

Created for the grand depart of the Tour de France 2014 from Yorkshire, Ghost Peloton fuses performance cycling with athletic choreography performed by Phoenix Dance Theatre’s dancers, and the varied landscapes of race route. Each rider, bike and performer was illuminated using NVA’s bespoke LED light suit, which can instantaneously change colour, flash-rate and luminosity. The rhythm of movement from the choreographed actions of massed participants becomes a source of creativity in itself, extending perception of the immediate setting.

It’s epic public art, operating at the grandest scale, where physical surroundings become an open canvas carrying a new visual language, expressing mood and movement, comprised of form, colour and line.

(Direktlink)

Anna wird den Fernbus nehmen

Da gibt sich die Deutsche Bahn anlässlich des Morgen beginnenden GdL-Streiks so viel Mühe und lässt ganz fix dieses schöne Filmchen machen und vergisst die vielleicht attraktivste Möglichkeit, den „Notfallfahrplan“ zu umgehen. Anna könnte auf „kleine Verspätungen“ verzichten und einfach einen Fernbus nehmen. Mit der Entscheidung steht sie auch nicht alleine da und kann sicher auch noch nette Bekanntschaften schließen, mit denen sie im besten Fall Montag wieder nach Hause fahren kann. Mit dem Fernbus.

Und vielleicht, liebe Deutsche Bahn, bekommt ihr ja die notwendige Einigung mit der GdL ja sogar noch hin, bevor all eure Kunden nur noch mit dem Fernbus fahren wollen. Schließlich solltet ihr die Letzten sein, die sich über welche beschweren, die mal mehr Geld von euch haben wollen. Wisst ihr, ihr wollt das schließlich auch regelmäßig. Von mir und allen euren anderen Fahrgästen nämlich.

Und so lang können von mir aus alle mit dem Fernbus fahren. So wie hoffentlich Anna.


(Direktlink)

Ein Mixtape von Kurt Cobain: Montage of Heck

Irgendwann 1987-88 hat kein Geringerer als Curt Cobain dieses Mixtape hier aufgenommen und diesem den Namen „Montage of Heck“ gegeben. Jetzt ist das Dingen aufgetaucht und klingt nach dem Digitalisieren genau so bescheiden schön wie eine alte Kassette. Dennoch interessant zu wissen, was der Mann so auf ein Mixtape packte, auch wenn das alles sehr, sehr avantgardistisch daher kommt und doch ein wenig merkwürdig klingt. So richtig will da keine Musik bei rauskommen. Klar.


(Direktlink, via Kottke)

Well, here’s an interesting find: A strange mixtape supposedly put together by Kurt Cobain a year before Nirvana released their debut album has recently come to light. According to Dangerous Minds, Cobain composed Montage of Heck around 1988 using a 4-track cassette recorded. The mixtape is a sound collage, and travels to unexpected places using clips culled from obscure sources. Though the 36-minute-long track starts of pleasantly enough, it gets very weird very fast — there’s a lengthy segment about three minutes in that’s mostly a repeated retching sound.

Still, it’s a worthwhile listen just to gain some insight as to how Cobain thought about sound, and to admire the then-21-year-old’s impressive music catalog. Dangerous Minds points out that he must’ve had actual physical copies of everything he samples, as he didn’t have access to any sort of streaming site in 1988. The reported full list of components used in the making of Montage of Heck is below, according to the blog United Mutations.

Courtesy of United Mutilations, here’s a list of components that Kurt used in making “Montage of Heck.” It’s quite a list:

“The Men In My Little Girl’s Life” by Mike Douglas
“The Sounds of Silence” by Simon & Garfunkel
“Being for the Benefit of Mr. Kite!” by The Beatles
“A Day In The Life” by The Beatles
“Eruption” by Van Halen
“Hot Pants” by James Brown
“Gypsies, Tramps and Thieves” by Cher
“Go Away Little Girl” by Donny Osmond
“Rocky Mountain High” by John Denver
“Everybody Loves Somebody” by Dean Martin
“The Candy Man” by Sammy Davis, Jr.
“In A Gadda Da Vida” by Iron Butterfly
“Wild Thing” by William Shatner
“Taxman” by The Beatles
“I Think I Love You” by The Partridge Family
“Are You a Boy or Are You a Girl?” by The Barbarians
“Queen Of The Reich” by Queensryche
“Last Caress/Green Hell” covered by Metallica
“Whole Lotta Love” by Led Zeppelin
“Get Down, Make Love” by Queen
“ABC” by The Jackson Five
“I Want Your Sex” by George Michael
“Run to the Hills” by Iron Maiden
“Eye Of The Chicken” by Butthole Surfers
“Dance of the Cobra” by Butthole Surfers
“The Shah Sleeps in Lee Harvey’s Grave” by Butthole Surfers
“New Age” by The Velvet Underground
“Love Buzz” by Shocking Blue
Orchestral music from 200 Motels by Frank Zappa
“Help I’m A Rock” / “It Can’t Happen Here” by Frank Zappa
“Call Any Vegetable” by Frank Zappa
“The Day We Fall In Love” by The Monkees
“Sweet Leaf” by Black Sabbath (intro)
Theme from The Andy Griffith Show
Mike Love (of The Beach Boys) talking about “Transcendental Meditation”
Excerpts of Jimi Hendrix speaking at the Monterey Pop Festival
Excerpts of Paul Stanley from KISS’ Alive!
Excerpts of Daniel Johnston screaming about Satan
Excerpts from sound effects records
Various children’s records (Curious George, Sesame Street, The Flintstones, Star Wars).

Der Guardian hat die Geschichte hinter dem Tape.

The tape itself is a surreal, often psychedelic insight into the mind of the 20-year-old Cobain: cut-ups of 60s, 70s and 80s TV shows interspersed with the sound of the toilet flushing and people vomiting, bits of the Beatles and Led Zeppelin interspersed with troubled Austin singer-songwriter Daniel Johnston screaming about Satan, and white noise so intense that when Simon & Garfunkel’s Sound Of Silence starts up it comes as physical relief.

There are snippets of a few unreleased Nirvana songs, too, among the tumult and screaming and dead-end repetition, amid the excerpts of William Shatner, The Partridge Family, Queen, Queensryche, Butthole Surfers, James Brown. In many respects, Montage Of Heck echoes and predates turntable culture, the ubiquitous YouTube mash-up and the Beatles‘ experimental sound collage Revolution No 9.